Τρίτη, 24 Νοεμβρίου 2020

ΔΜΣ:0
Παχυσαρκία

Μεγέθυνση κειμένου

ΔΜΣ Παχύσαρκος

Ο Δείκτης Μάζας Σώματος (Δ.Μ.Σ.) είναι ένα εύχρηστο εργαλείο που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να αξιολογήσεις το σωματικό σου βάρος σε σχέση με το ύψος σου. Δηλαδή, να εκτιμήσεις εάν το βάρος σου είναι φυσιολογικό ή αν θεωρείσαι υπέρβαρος ή παχύσαρκος.

Όταν ο Δ.Μ.Σ. είναι υψηλότερος από 30 kg/m2 τότε το βάρος σου είναι πάνω από το φυσιολογικό και κατατάσσεσαι στην κατηγορία του παχύσαρκου/ης.

Τι σημαίνει «είμαι παχύσαρκος»;

Όταν ο Δ.Μ.Σ. ξεπεράσει τα όρια του υπέρβαρου τότε αυξάνονται κατά πολύ οι πιθανότητες εμφάνισης χρόνιων παθήσεων που σχετίζονται με το βάρος, όπως:
• Καρδιαγγειακά νοσήματα
• Στεφανιαία νόσος
• Διαβήτης Τύπου 2
• Καρκίνος (ενδομητρίου, στήθους, παχέος εντέρου)
• Υπέρταση
• Δυσλιπιδαιμία (υψηλή χοληστερίνη, υψηλά τριγλυκερίδια)
• Παθήσεις ήπατος και χοληδόχου κύστης
• Άπνοια ύπνου και αναπνευστικά προβλήματα
• Οστεοαρθρίτιδα
• Γυναικολογικά προβλήματα στις γυναίκες (ασταθής περίοδος)
 
Η κατάταξη του Δ.Μ.Σ., ακόμη και στην περίπτωση της παχυσαρκίας έχει βαθμίδες:
Βρες που κατατάσσεσαι ανάλογα με το ΔΜΣ
 
ΔΜΣ (kg/ m2)
Κατάταξη
30 – 34,9 Παχύσαρκος 1ου Βαθμού
35 - 39,9
Παχύσαρκος 2ου Βαθμού
≥40 Νοσογόνα Παχύσαρκος
 
Το σχόλιο του ειδικού…
Ο Δ.Μ.Σ. μπορεί να σου δώσει μια πρώτη εικόνα για την κατάσταση του βάρους σου. Στη συνέχεια είναι απαραίτητη και η εξέταση κάποιων ακόμη παραγόντων όπως η μέτρηση της περιφέρειας μέσης, εργαστηριακές και κλινικές εξετάσεις, ιατρικό και οικογενειακό ιστορικό.

Εάν είσαι παχύσαρκος και στο κοντινό οικογενειακό σου περιβάλλον υπάρχει ιστορικό χρόνιων προβλημάτων υγείας (διαβήτης, καρδιαγγειακά), καπνίζεις, έχεις καθιστική ζωή και υπάρχει ιστορικό υπέρβαρου στην οικογένειά σου, καλό θα ήταν να επισκεφθείς έναν επιστήμονα υγείας άμεσα ώστε να αξιολογήσει την κατάσταση υγείας σου και να ξεκινήσεις την προσπάθεια απώλειας βάρους. Έρευνες, πλέον, δείχνουν πως μια άμεση απώλεια βάρους μπορεί να βοηθήσει τόσο στη βελτίωση των δεικτών υγείας, όσο και στη διατήρηση του βαρους.

Θυμήσου!
Οι ρεαλιστικοί στόχοι είναι το κλειδί κάθε επιτυχημένης προσπάθειας.

Άλλα άρθρα
  • Η συχνή παρακολούθηση τηλεόρασης στην εφηβική ηλικία συνδέεται με αυξημένο Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) και αυξημένη περίμετρο μέσης στην ενήλικη ζωή.

nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Είσαι όλη μέρα στο πόδι; Δώσε στον εαυτό σου το boost ενέργειας που χρειάζεται!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Στιγμιαίος καφές: ένα φυσικό ρόφημα γεμάτο αντιοξειδωτικά στην κούπα ή στο ποτήρι σου
    arrowΤο πιάτο μας
  • Ήξερες ότι η υγεία του ανοσοποιητικού συστήματος περνάει…από το έντερο;
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • 3 tips για να δίνεις το 100% σου στην προπόνηση
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Πώς θα έχει το παιδί μου περισσότερη ενέργεια στο σχολείο;
    arrowΠΑΙΔΙ
next