Παρασκευή, 13 Δεκεμβρίου 2019

1η επιλογή: Μαρμελάδα σύκο - δαμάσκηνο

Μεγέθυνση κειμένου
1η επιλογή: Μαρμελάδα σύκο - δαμάσκηνο

Μαρμελάδα σύκο - δαμάσκηνο

Υλικά συνταγής

800 γραμμ. φρέσκα σύκα
200 γραμμ. φρέσκα δαμάσκηνα ή βανίλιες ή μήλα
700 γραμμ. ζάχαρη
Χυμό από 1/2 λεμόνι


Εκτέλεση

1. Όλα τα φρούτα θα τα χρησιμοποιήσουμε με τη φλούδα τους, αφού τα πλύνουμε σχολαστικά. Διαλέγουμε σύκα ώριμα αλλά όχι λιωμένα. Με κοφτερό μαχαίρι αφαιρούμε το κοτσανάκι και στη συνέχεια τα κόβουμε στα 2 ή στα 4 αν είναι μεγάλα. Πλένουμε τα δαμάσκηνα και τα κόβουμε στη μέση. Αφαιρούμε το κουκούτσι.

2. Βάζουμε τα φρούτα σε φαρδιά κατσαρόλα με χοντρή βάση. Πασπαλίζουμε με τη ζάχαρη. Καλύπτουμε με μεμβράνη και τα φυλάμε στο ψυγείο για μία νύχτα. Την επόμενη βάζουμε την κατσαρόλα στο μάτι και αφήνουμε τη μαρμελάδα να πάρει βράση σε μέτρια φωτιά. Ξαφρίζουμε όποτε είναι αναγκαίο. Η μαρμελάδα μας είναι έτοιμη όταν αφήνει μια στρώση στη ράχη της κουτάλας. Στον τελευταίο βρασμό προσθέτουμε και το χυμό λεμονιού και αφήνουμε να πάρει μία ακόμη βράση.

3. Ισομοιράζουμε τη ζεστή μαρμελάδα σε αποστειρωμένα καυτά βάζα. Τα γεμίζουμε μέχρι επάνω. Καλύπτουμε με τα αποστειρωμένα καπάκια τους, σφραγίζουμε και τα αναποδογυρίζουμε στον πάγκο της κουζίνας. Όταν κρυώσουν τα φυλάμε σε ντουλάπι. Η μαρμελάδα που έρχεται σε επαφή με τον αέρα, αφού δηλαδή ανοιχτεί, φυλάσσεται στο ψυγείο.

4. Αν θέλουμε μπορούμε να αρωματίσουμε τη μαρμελάδα με γαρίφαλο, κανέλα ή αρμπαρόριζα. Προσωπικά την προτιμώ σκέτη. Αν χρησιμοποιήσουμε βανίλια ή δαμάσκηνο η μαρμελάδα παίρνει κόκκινη απόχρωση. Αν βάλουμε μήλο βγαίνει ξανθή.


Για 3 βάζα των 500 ml

Αναμονή: 1 νύχτα

Χρόνος Προετοιμασίας: 10 λεπτά
Χρόνος Μαγειρέματος: 40 λεπτά

Πηγή: argiro.gr

Διατροφικό σχόλιο:
Ένα θρεπτικό πρωινό για το ξεκίνημα της ημέρας καθώς το σύκο και το δαμάσκηνο είναι φρούτα πλούσια σε σίδηρο ,ασβέστιο και φυτικές ίνες. Και μην ξεχνάμε ότι ο συνδυασμός αυτών των δύο είναι από τις καλύτερες φυσικές λύσεις κατά της δυσκοιλιότητας. Μπορείτε να απλώσετε τη μαρμελάδα σε φρυγανιές ολικής άλεσης χρησιμοποιώντας μαργαρίνη αντί για βούτυρο.
 

nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Πιες ένα καφεδάκι… για μυαλό από ατσάλι!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Θρεπτικά snacks: Δες  τη διαφορά στην καθημερινότητά σου!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Η ευεργετική δράση του καφέ απέναντι στη Νόσο Alzheimer: Νέα μελέτη!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Το σωστό πρωινό ξεκινάει από το super market!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Προϊόντα ολικής άλεσης… πόσο εύκολα τα αναγνωρίζουμε;
    arrowΤο πιάτο μας
next