Πέμπτη, 14 Δεκεμβρίου 2017

Αντιμετωπίστε τα περιττά κιλά με σωστή … συμπεριφορά!

Μεγέθυνση κειμένου

Αντιμετωπίστε τα περιττά κιλά με σωστή … συμπεριφορά!

Πόσες φορές δεν έχετε διαβάσει άρθρα σε διάφορα περιοδικά τα οποία συστήνουν «θαυματουργές» δίαιτες, τις οποίες εάν ακολουθήσετε θα χάσετε εύκολα και το σημαντικότερο γρήγορα τα περιττά σας κιλά σε μία, δύο ή τρεις εβδομάδες;

Παρόλο που όλοι γνωρίζουμε πλέον ότι η δίαιτα της … λαχανόσουπας δεν πρόκειται να λύσει το πρόβλημα της παχυσαρκίας, πολλές φορές υποκύπτουμε στον πειρασμό να δοκιμάσουμε τη νέα αυτή πρόταση, μήπως μπορέσουμε να αποφύγουμε μια οργανωμένη προσπάθεια η οποία απαιτεί περισσότερο χρόνο και υπομονή. Αυτό που δεν γνωρίζουμε είναι ότι αυτού του είδους οι δίαιτες μπορούν να αποβούν επικίνδυνες για την υγεία μας και δεν αντιμετωπίζουν πραγματικά το πρόβλημα, αλλά απλά καθυστερούν την απόφασή μας για την ουσιαστική αντιμετώπιση της παχυσαρκίας και κυρίως ότι τελικά μας ... παχαίνουν!

Η πραγματική αντιμετώπιση της παχυσαρκίας στηρίζεται σε δύο παράγοντες. Ο πρώτος είναι φυσικά η απώλεια του περιττού βάρους και ο δεύτερος και ίσως σημαντικότερος η διατήρηση του βάρους στα νέα επίπεδα. Συνεπώς, αυτό που πρέπει να μας απασχολεί δεν είναι αν θα χάσουμε 20 κιλά σε δύο, τέσσερις ή έξι μήνες, αλλά αν θα καταφέρουμε να μην ξαναπάρουμε αυτά τα 20 κιλά, και ίσως άλλα τόσα, σε έξι μήνες ή ένα χρόνο, κατάσταση που κατά κανόνα παρατηρείται μετά από δίαιτες «αστραπή».

Σήμερα, πλέον, όσοι ασχολούνται με το θέμα της παχυσαρκίας έχουν καταλήξει στο ότι για να αντιμετωπιστεί αυτή η σύγχρονη μάστιγα πρέπει να κάνουμε ουσιαστικές αλλαγές στον καθημερινό τρόπο ζωής μας, εστιάζοντας κυρίως στο να μάθουμε να τρώμε σωστά και να ενσωματώσουμε τη σωματική δραστηριότητα στο καθημερινό πρόγραμμά μας. Με αυτό τον τρόπο θα κερδίσουμε το στοίχημα που έχουμε βάλει με τον εαυτό μας και θα του κάνουμε δώρο δύο πολύτιμα αγαθά: υγεία και καλύτερη ποιότητα ζωής!

Οι παραπάνω στόχοι, συνοψίζονται στο Μοντέλο Τροποποίησης της Διατροφικής Συμπεριφοράς. Η μέθοδος αυτή περιλαμβάνει μια σειρά διαδικασιών που έχουν ως βασικό σκοπό τη σωστή διατροφική εκπαίδευση, ώστε να μπορεί ο καθένας από εμάς να γίνει ο «διαιτολόγος» του εαυτού του. Το πρώτο βήμα είναι να διερευνήσουμε τους λόγους για τους οποίους πραγματικά θέλουμε να χάσουμε βάρος, καθώς και το πόσο έτοιμοι είμαστε. Το πρώτο βήμα, λοιπόν, πρέπει να είναι ο καθορισμός των κινήτρων που μας οδηγούν στη μεγάλη απόφαση. Το δεύτερο σημαντικό βήμα είναι η διερεύνηση των λόγων που έχουν οδηγήσει τον κάθε ένα ξεχωριστά στην παχυσαρκία. Η καταγραφή των διατροφικών συνηθειών, της φυσικής δραστηριότητας και άλλων διατροφικών συμπεριφορών ή προβλημάτων βοηθούν στο να κατανοήσουμε οι ίδιοι τι κάνουμε λάθος και ποιες είναι αυτές οι συνήθειες που μας οδήγησαν στο πρόβλημα. Παράλληλα, θα πρέπει να θέσουμε τον προσωπικό μας στόχο, όσον αφορά στην απώλεια βάρους. Το σημείο αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί, αν θέσουμε έναν ανέφικτο στόχο, υπάρχει κίνδυνος να απογοητευτούμε γρήγορα. Στο βήμα αυτό μπορεί να μας βοηθήσει η σύσταση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας σύμφωνα με την οποία η απώλεια βάρους δεν πρέπει να ξεπερνά τα 4 κιλά/ μήνα.

Όσο περίεργο και αν φαίνεται, αν οριοθετήσουμε τα κίνητρα και τους στόχους μας και έχουμε συνειδητοποιήσει την «πηγή του κακού» έχουμε ολοκληρώσει το πιο δύσκολο τμήμα της προσπάθειάς μας. Τα επόμενα βήματα σχεδιάζονται εξατομικευμένα από τον επιστήμονα διαιτολόγο και τον ψυχολόγο, ώστε σταδιακά να αλλάξουν οι λανθασμένες διατροφικές συνήθειες, να αντιμετωπιστεί η όποια συναισθηματική σχέση μας συνδέει με το φαγητό και να υιοθετηθούν σωστές συμπεριφορές ως προς το φαγητό που θα θέσουν τις βάσεις για ένα μακροχρόνιο θετικό αποτέλεσμα.
Αυτό, λοιπόν, που πρέπει να συνειδητοποιήσουμε είναι ότι η διαδικασία απώλειας βάρους δεν πρέπει να περιοριστεί στα στενά πλαίσια του προσωρινού αποτελέσματος. Θα πρέπει να είναι μια συνειδητοποιημένη προσπάθεια, που να στοχεύει στη βελτίωση της διατροφικής μας συμπεριφοράς αλλά και άλλων καθημερινών συνηθειών που θα μας εξασφαλίσουν μια μακροπρόθεσμη διατήρηση των χαμένων κιλών. Εμείς οι ίδιοι λοιπόν κρατάμε στα χέρια μας το κλειδί της επιτυχίας και με τη συμβολή των ειδικών μπορούμε να κερδίσουμε το μεγάλο στοίχημα!

Άλλα άρθρα
  • Το τελευταίο διάστημα στην Αμερική ξαναήρθε στην επικαιρότητα μια "παλιά γνώριμος" η δίαιτα Atkins.

nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Εμμηνόπαυση: Η διατροφή που προστατεύει την καρδιά και τα οστά
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Δέκα τρόποι για να γίνουν οι γονείς καλό διατροφικό παράδειγμα για τα παιδιά.
    arrowΠΑΙΔΙ
  • 4 λόγοι για να μην αποχωριστείτε ποτέ το πρωινό σας καφεδάκι
    arrowΤο πιάτο μας
  • Γαστρεντερίτιδα και τροφική δηλητηρίαση: Διάκριση και αντιμετώπιση!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Κάντε το γραφείο σας σύμμαχο για την υγεία της καρδιάς σας!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
next