Κυριακή, 21 Ιουλίου 2019

Ενεργειακή Δαπάνη- Θρεπτικά συστατικά

Μεγέθυνση κειμένου
Ενεργειακή Δαπάνη- Θρεπτικά συστατικά

Ενεργειακή δαπάνη – Μακροθρεπτικά συστατικά

Η κάλυψη των ενεργειακών αναγκών είναι ίσως η βασικότερη διατροφική προτεραιότητα για τους αθλητές. Οι αθλητές διαφέρουν από το γενικό πληθυσμό καθώς έχουν καθημερινά αυξημένη ενεργειακή δαπάνη εξαιτίας της σκληρής προπόνησης που ακολουθούν. Επομένως πρέπει να καταναλώνουν καθημερινά μεγαλύτερες ποσότητες τροφίμων και ποτών. Η ανεπαρκής ενεργειακή πρόσληψη μειώνει την απόδοση, προκαλεί κόπωση και εάν παρατηρείται για μεγάλα χρονικά διαστήματα, ελαττώνει το μυϊκό ιστό των αθλητών.

Οι πηγές ενέργειας για τον άνθρωπο είναι οι υδατάνθρακές, οι πρωτεΐνες και τα λίπη. Οι αθλητές έχουν αυξημένες ανάγκες σε υδατάνθρακες καθώς είναι σημαντικοί για τη διατήρηση των επιπέδων γλυκόζης αίματος και για την αποκατάσταση του μυϊκού γλυκογόνου που εξαντλείται κατά τη διάρκεια της άσκησης. Οι ανάγκες των αθλητών σε πρωτεΐνες είναι επίσης αυξημένες σε σχέση με το γενικό πληθυσμό καθώς είναι απαραίτητες για την επιδιόρθωση των μικροβλαβών των μυϊκών ινών που συμβαίνουν κατά την άσκηση και για την υποστήριξη της αύξησης της μυϊκής μάζας. Τέλος τα λίπη είναι σημαντικά στη δίαιτα των αθλητών επειδή περιέχουν λιποδιαλυτές βιταμίνες και απαραίτητα λιπαρά οξέα.

Στα γραφεία nutrimed:

• Συλλέγονται διατροφικές πληροφορίες για τη συνήθη δίαιτα του αθλητή και για τις διατροφικές του προτιμήσεις.
• Αξιολογείται εάν η ενεργειακή πρόσληψη του αθλητή είναι χαμηλή, επαρκής ή αυξημένη.
• Αξιολογείται η σύσταση της δίαιτας σε υδατάνθρακές, πρωτεΐνες, λίπη, ανάλογα με το φύλο, το άθλημα, το προπονητικό πρόγραμμα του αθλητή.
• Σε συνεργασία με τον αθλητή και ανάλογα με τις προτιμήσεις του, σχεδιάζεται πρόγραμμα διατροφής, ειδικά προσαρμοσμένο στις προπονητικές και αγωνιστικές του απαιτήσεις με στόχο την κάλυψη των αναγκών του σε ενέργεια και μακροθρεπτικά συστατικά.
• Δίνεται έμφαση στην εκπαίδευση του αθλητή σχετικά με τις κυριότερες διατροφικές πηγές υδατανθράκων και πρωτεϊνών.
• Αξιολογείται η αναγκαιότητα ή μη της χρήσης συμπληρωμάτων.
• Σχεδιάζονται στρατηγικές για τη σωστή επιλογή τροφίμων σε «μη ιδανικές» συνθήκες (διατροφή εκτός σπιτιού, διατροφή κατά τη διάρκεια ταξιδιών κ.α).

Βιταμίνες και μέταλλα

Η επαρκής πρόσληψη των βιταμινών και μετάλλων αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της βέλτιστης διατροφής των αθλητών. Διακρίνονται σε λιποδιαλυτές (βιταμίνες Α, D, E, K) και υδατοδιαλυτές (βιταμίνες του συμπλέγματος Β και βιταμίνη C). Ορισμένες από τις λειτουργίες τους που σχετίζονται με την προπόνηση και την αθλητική απόδοση περιλαμβάνουν τη συμμετοχή τους στη παραγωγή ενέργειας, στην επαρκή ανοσοποιητική λειτουργία, στη προστασία των ιστών από οξειδωτική βλάβη, στη σύνθεση αιμοσφαιρίνης, στη διατήρηση της σκελετικής υγείας, στη δόμηση και επιδιόρθωση του μυϊκού ιστού μετά την άσκηση.

Στα γραφεία nutrimed αφού συλλεχθούν διατροφικές πληροφορίες για τη συνήθη δίαιτα του αθλητή:

• Αξιολογείται εάν η πρόσληψη βιταμινών και μετάλλων είναι επαρκής σύμφωνα με την ηλικία, το φύλο, το άθλημα, την κατάσταση της υγείας και το ιατρικό ιστορικό των αθλητών.
• Δίνεται έμφαση στην εκπαίδευση του αθλητή σχετικά με τις κυριότερες διατροφικές πηγές συγκεκριμένων βιταμινών και μετάλλων.
• Αξιολογείται η αναγκαιότητα ή μη της χρήσης συμπληρωμάτων.

nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Νικήστε το χρόνο με σύμμαχο τη διατροφή!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Δροσερές ιδέες για τα πρωινά του καλοκαιριού!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Tα snacks της παραλίας για μικρούς και μεγάλους!
    arrowΓια κάθε στιγμή
  • Στιγμιαίος καφές: ξέρεις να τον φτιάχνεις σωστά;
    arrowΤο πιάτο μας
  • Έτοιμος για παραλία! Πρωινό έφαγες;
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
next