Τετάρτη, 21 Αυγούστου 2019

Χάστε κιλά και λίπος πριν τις γιορτές. Προλαβαίνετε!

Μεγέθυνση κειμένου
Χάστε κιλά και λίπος πριν τις γιορτές. Προλαβαίνετε!

Είναι κοινό μυστικό ότι περίπου ένα μήνα πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων όλοι αρχίζουμε να σκεφτόμαστε ότι δεν έχουμε προλάβει να χάσουμε τα κιλά που θέλαμε, ενώ την ίδια στιγμή οι γιορτές συνοδευόμενες από τα ρεβεγιόν και την υπερπληθώρα των γλυκισμάτων, πλησιάζουν απειλητικά! Έτσι, αναζητούμε μαγικές λύσεις και ταχύρρυθμες δίαιτες για να μας βρουν τα Χριστούγεννα να χωράμε στα ρούχα μας, αλλά και να έχουμε ένα περιθώριο …κιλών για να απολαύσουμε τα εορταστικά τραπέζια.

Δίαιτα υψηλής πρωτεΐνης. Θα με βοηθήσει;

Ένα σημαντικό βοήθημα, λοιπόν, σε μία τέτοια περίπτωση είναι η δίαιτα υψηλής πρωτεΐνης, που επιτυγχάνει την απώλεια κάποιων κιλών, σε μικρό χρονικό διάστημα, ενώ ταυτόχρονα βοηθά να ανέβει η ψυχολογία και η αυτοπεποίθησή μας. Σε αυτή τη δίαιτα, αυξάνοντας τις πρωτεΐνες και περιορίζοντας πολύ τους υδατάνθρακες της διατροφής, ιδιαίτερα μετά το πρωινό γεύμα, αναγκάζουμε τον οργανισμό να χρησιμοποιήσει αρχικά τα αποθέματα γλυκόζης και γλυκογόνου, που έχει στο σώμα, και στη συνέχεια να αρχίσει να καίει το λίπος, που είναι αποθηκευμένο στο σώμα. Από την καύση του λίπους παράγονται στον οργανισμό κάποιες ενώσεις, τα κετονικά σώματα, τα οποία στη συνέχεια αποβάλλονται μέσω της ούρησης. Γι’ αυτό το λόγο, είναι απαραίτητη η καθημερινή κατανάλωση πολλών υγρών (νερό, τσάι, καφές, ανθρακούχα αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη κ.α.).

Πώς πρέπει να είναι τα γεύματά μου;

Μετά το πρωινό και το δεκατιανό, λοιπόν, τα οποία μπορούν να περιλαμβάνουν γάλα ή γιαούρτι χαμηλών λιπαρών, δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης, φρυγανιές, ψωμί με μαλακή μαργαρίνη και μέλι και 2 φρούτα με μια μπάρα δημητριακών ολικής άλεσης ή 2-3 κράκερς αντίστοιχα, στα επόμενα γεύματα η πρόσληψη υδατανθράκων μπορεί να εξασφαλιστεί μόνο από τη σαλάτα μας. Το μεσημεριανό και το βραδινό δηλαδή, μπορούν να περιλαμβάνουν κάποιου τύπου πρωτεϊνούχο τρόφιμο, όπως 1 μερίδα άπαχο κρέας, ψάρι, κοτόπουλο ή 2 αυγά συνοδευόμενο από λαχανικά ψητά, ωμά ή βραστά, αποφεύγοντας το καλαμπόκι, τον αρακά, τα καρότα και τα παντζάρια, τα οποία περιέχουν μεγαλύτερη ποσότητα υδατανθράκων.

Χρειάζεται να κάνω και κάτι ακόμα;

Απαραίτητη προϋπόθεση, βέβαια για να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα η συγκεκριμένη δίαιτα είναι να υπάρχει στη καθημερινότητα κάποια φυσική δραστηριότητα, με όποια μορφή κανείς επιθυμεί. Με αυτό τον τρόπο, αυξάνουμε τις ενεργειακές δαπάνες του οργανισμού, οπότε επιτυγχάνουμε αρνητικό ισοζύγιο ενέργειας και τον κινητοποιούμε, ώστε να «κάψει τις λιπαποθήκες» του, ενδυναμώνοντας παράλληλα το μυϊκό μας σύστημα και ενισχύοντας το μεταβολισμό μας. Έτσι, είναι δυνατό σε 2-3 εβδομάδες να έχουμε απώλεια 3-5 κιλών, που θα προέρχονται κατά κύριο λόγο από το λίπος του σώματος μας, προσφέροντας μας όχι μόνο μια πιο αδύνατη εικόνα του εαυτού μας, αλλά και ένα πιο σφριγηλό κορμί.

Τελικά η δίαιτα υψηλής πρωτεΐνης είναι η τέλεια λύση;

Μια τέτοια δίαιτα, παρά ταύτα, δεν θα πρέπει να ακολουθείται για διάστημα μεγαλύτερο από δύο ή τρεις εβδομάδες, καθώς είναι αρκετά περιοριστική στις επιλογές των τροφίμων και επομένως αρκετά επιβαρυντική για τον οργανισμό. Επίσης, δεν θα πρέπει να ακολουθείται από παιδιά, εφήβους, εγκύους ή άτομα με προβλήματα υγείας και σαφέστατα χωρίς την παρακολούθηση από διαιτολόγο. Σε κάθε περίπτωση, για μια σημαντική και μακροπρόθεσμη απώλεια κιλών συστήνεται ισορροπημένη υποθερμιδική διατροφή και άσκηση για την επίτευξη αρνητικού ισοζυγίου ενέργειας.

Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Πρωινό στην παραλία; Θρεπτικές επιλογές για μικρούς και μεγάλους!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Χωρίς ανταγωνιστή το τένις στη μακροζωία
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Μπαίνουν ετικέτες διατροφικής επισήμανσης στα αλκοολούχα ποτά
    arrowΤο πιάτο μας
  • Αθλητικές Ακαδημίες ΟΠΑΠ: διατροφικά tips από τον Αναστάσιο Παπαλαζάρου
    arrowMAIN MENU
  • Αλλαντικά  &  Υγεία
    arrowΤο πιάτο μας
next