Δευτέρα, 21 Ιανουαρίου 2019

Τσιμπολόγημα μετά το Super Market

Μεγέθυνση κειμένου
Τσιμπολόγημα μετά το Super Market

 Πόσες φορές δεν μας έχει τύχει να τελειώνουμε τα ψώνια μας, να μπαίνουμε στο αυτοκίνητό μας, να ακουμπάμε κάποιες από τις σακούλες στο κάθισμα του συνοδηγού και μέχρι να φτάσουμε στο σπίτι μας να έχουμε καταναλώσει τα μισά από τα μπισκοτάκια που αγοράσαμε και αφήσαμε στο πάνω μέρος της σακούλας; Ομοίως, γυρνώντας με τα πόδια να τσιμπολογούμε από το φρέσκο ψωμί που μόλις πήραμε και μέχρι φτάσουμε στον προορισμό μας να έχουμε προσλάβει τις θερμίδες ενός πλήρους γεύματος;

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Δυο είναι οι πιθανοί μηχανισμοί που σχετίζονται με τέτοιες συμπεριφορές:

 
1) Ανταμοιβή. Έχουμε ολοκληρώσει ένα έργο, τα ψώνια στο Super Market και ανταμείβουμε τον εαυτό μας με κάτι στο οποίο έχουμε άμεση πρόσβαση, τα τρόφιμα από τα ψώνια μας.
2) Επίδραση του εξωτερικού ερεθίσματος. Αφήνοντας στο πάνω μέρος της σακούλας τρόφιμα όπως πατατάκια, ξηρούς καρπούς, σοκολάτα, επηρεαζόμαστε από αυτό που βλέπουμε ή και μυρίζουμε και ξεπερνώντας κάποιους πρόσκαιρους ενδοιασμούς απλώνουμε το χέρι μας και τσιμπολογούμε.

Όποια όμως κι αν είναι η αιτία, το αποτέλεσμα μοιάζει να είναι το ίδιο: αύξηση βάρους. Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι κάνουμε ψώνια δυο φορές την εβδομάδα και τσιμπολογάμε μια χούφτα ξηρούς καρπούς, μισή σοκολάτα ή μισό πακετάκι πατατάκια τη φορά. Αυτό σημαίνει ότι σε διάρκεια ενός έτους το βάρος μας θα αυξηθεί κατά 4 ολόκληρα κιλά, χωρίς να συνυπολογίσουμε καμιά άλλη διατροφική παρεκτροπή. Το σημαντικότερο όμως είναι, ότι πρόκειται για μια διατροφική συμπεριφορά που δεν αντιλαμβανόμαστε το μέγεθος του λάθους της.


Επομένως, όταν ψωνίζουμε από το Super Market φροντίζουμε τα τρόφιμα που μπορούμε να καταναλώσουμε εύκολα, όπως σοκολάτες, πατατάκια και άλλα snacks, να τα βάζουμε στο κάτω μέρος της σακούλας μας και να αφήνουμε στο πάνω τα συσκευασμένα και μη φαγώσιμα. Πρόκειται για μια απλή συμπεριφορική προσέγγιση που είναι ικανή ωστόσο να μας εμποδίσει από την προσθήκη μη επιθυμητού βάρους.
 

nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Όλα για το πρωινό και 4 εύκολες συνταγές
    arrowΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
  • Γίνεται η σαλάτα σάντουιτς; Γίνεται!!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Ενδιάμεσα γεύματα: γιατί είναι σημαντικά;
    arrowΤο πιάτο μας
  • Επιστροφή στο σωστό βάρος μετά τις γιορτές
    arrowΓια κάθε στιγμή
  • Τυρί χαμηλό σε λιπαρά... To προϊόν για ισορροπία, γεύση και μειωμένες θερμίδες στο πιάτο μας
    arrowΤο πιάτο μας
next