Σάββατο, 07 Δεκεμβρίου 2019

Τσιμπολογείτε κι εσείς όταν μαγειρεύετε;

Μεγέθυνση κειμένου
Συγγραφείς: Κεχριμπάρη Ιωάννα
Τσιμπολογείτε κι εσείς όταν μαγειρεύετε;

Σαν γνήσια Ελληνίδα νοικοκυρά θέλετε να φροντίζετε για τα πάντα στο σπίτι. Μαγείρεμα, καθαριότητα, πλύσιμο, σιδέρωμα, φροντίδα της οικογένειας. Όλα περνούν από τα χέρια σας. Μήπως, κατά τη διάρκεια των ωρών που βρίσκεστε στο σπίτι, υπάρχουν στιγμές που η σκέψη σας «γυρνά» στην κατσαρόλα ή το ψυγείο την χωρίς να πεινάτε πραγματικά; Η μεγάλη, αυτή, επιθυμία για φαγητό χωρίς να το έχουμε πραγματικά ανάγκη, η οποία συνήθως δεν συνδέεται με έλεγχο της ποιότητας και της ποσότητας του φαγητού που καταναλώνουμε ονομάζεται τσιμπολόγημα! Αυτές, οι μικρές «διατροφικές ατασθαλίες»’ που συνήθως ξεχνάμε στο τέλος της ημέρας ή δεν τους δίνουμε σημασία, σκεπτόμενοι, συχνά «‘σιγά την ποσότητα που έφαγα», πολλές φορές ευθύνονται για την άνοδο της ζυγαριάς. Παρακάτω ακολουθούν συμβουλές για να πείτε όχι στην παχυντική αυτή συνήθεια του τσιμπολογήματος.

Μια πιρουνιά είναι αρκετή: Αν θέλετε να δοκιμάσετε το φαγητό σας όταν μαγειρεύετε μία πιρουνιά αρκεί για να δείτε αν είναι έτοιμο ή αν πέτυχε! Πολλές φορές όταν μαγειρεύουμε, θέλοντας να δοκιμάσουμε το φαγητό γεμίζουμε αρκετές φορές το πιάτο μας με μικρή ποσότητα ή τσιμπολογούμε στα ‘‘όρθια’’ πάνω από την κατσαρόλα, με αποτέλεσμα να προσλαμβάνουμε αρκετές θερμίδες χωρίς να το καταλαβαίνουμε.

Των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν: Ένα ακόμα σοφό λαϊκό ρητό που εύκολα μπορείτε να κάνετε πράξη! Αυξήστε τον ημερήσιο αριθμό γευμάτων που καταναλώνετε μέσα στην ημέρα και μην αφήνετε αρκετές ώρες το στομάχι σας άδειο. Ξεκινήστε τη μέρα σας μ’ ένα καλό πρωινό και ιδανικά ξεκινήστε να μαγειρεύετε έχοντας καταναλώσει πρώτα κάποιο γεύμα, είτε κύριο (π.χ. πρωινό), είτε ενδιάμεσο (για παράδειγμα δεκατιανό ή απογευματινό). Έτσι μειώνετε τις πιθανότητες να καταναλώσετε μεγάλη ποσότητα φαγητού πάνω από την κατσαρόλα ή αργότερα την ώρα του γεύματος!

Δίψα ή πείνα; Σύμφωνα με ερευνητικά δεδομένα, πολλές φορές μπερδεύουμε τη δίψα με την πείνα και τσιμπολογούμε, ενώ στην πραγματικότητα αυτό που χρειαζόμαστε είναι ενυδάτωση! Τη στιγμή λοιπόν που νιώθετε την ανάγκη να τσιμπολογήσετε, φροντίστε να ενυδατωθείτε! Θυμηθείτε ότι εκτός από το νερό, όλα τα μη αλκοολούχα ροφήματα όπως το γάλα, οι χυμοί φρούτων, τα αναψυκτικά, ο καφές και το τσάι μπορούν να μας ενυδατώσουν.

Κάντε θρεπτικές επιλογές: Συνήθως, το τσιμπολόγημα συνδέεται με την κατανάλωση τροφίμων πλούσιων και λιπαρά , τα οποία περιέχουν αρκετές θερμίδες έστω και αν επιλέξατε μικρή ποσότητα. Τοποθετήστε σε εμφανές σημείο την ώρα που μαγειρεύετε φρούτα (φρέσκα ή αποξηραμένα), μία χούφτα δημητριακών ολικής άλεσης ή ανάλατων ξηρών καρπών ή 1-2 φρυγανιές ή κράκερ ολικής άλεσης με spread μειωμένων λιπαρών και καταφύγετε σε αυτά αν νιώσετε πραγματική ανάγκη να φάτε κάτι. Φυσικά, σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να ξεχνάτε το μέτρο.
 

Συγγραφείς: Κεχριμπάρη Ιωάννα
Άλλα άρθρα
  • Πόσες φορές έχετε ακούσει ή έχετε μπει στη διαδικασία να ακολουθήσετε δίαιτες που υποτίθεται ότι απομακρύνουν τις ανεπιθύμητες τοξίνες;

  • Προέκυψε από την ανάγκη των αστέρων του Hollywood να απαλλαγούν γρήγορα απο κάποια περιττά κιλά για τις ανάγκες κάποιας επαγγελματικής τους ....

  • Οι διατροφικές υπερβολές, κατά το δεκαπενθήμερο των εορτών άφησαν πίσω τους και μερικά παραπανήσια κιλά.

nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Η ευεργετική δράση του καφέ απέναντι στη Νόσο Alzheimer: Νέα μελέτη!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Το σωστό πρωινό ξεκινάει από το super market!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Προϊόντα ολικής άλεσης… πόσο εύκολα τα αναγνωρίζουμε;
    arrowΤο πιάτο μας
  • Η διατροφή που νικά τη χοληστερόλη: Ένα πλάνο και πληροφορίες
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Προϊόντα ολικής άλεσης: Ήρθε η ώρα να τα βάλεις στη διατροφή σου!
    arrowΤο πιάτο μας
next