Δευτέρα, 24 Ιουνίου 2019

Κυτταρίτιδα; Πάρτε τα μέτρα σας..

Μεγέθυνση κειμένου
Συγγραφείς: Τζόβα Ελίζα
Κυτταρίτιδα; Πάρτε τα μέτρα σας..

 Όταν οκτώ στις δέκα γυναίκες την εμφανίζουν, υπάρχει τελικά κάποιος αποτελεσματικός τρόπος για να απαλλαγείτε από την «ανθεκτική» και επίμονη κυτταρίτιδα, που κάνει ιδιαίτερα δύσκολες τις ημέρες του καλοκαιριού;

Με τον όρο κυτταρίτιδα αναφερόμαστε σε μία δερματική πάθηση, που προκαλείται από ποικίλους παράγοντες και χαρακτηρίζεται από αλλαγές στη δομή και τη λειτουργία των λιποκυττάρων, του συνδετικού ιστού και της μικροκυκλοφορίας αυτών των περιοχών του σώματος που έχουν την τάση να παρουσιάζουν τη γνωστή σε όλους μας όψη «φλοιού πορτοκαλιού».

Εμφανίζεται κυρίως στις γυναίκες μετά την εφηβεία, ανεξάρτητα από το σωματικό τους βάρος και για την εμφάνισή της ευθύνονται η κληρονομικότητα, η φυλή, η ποιότητα του δέρματος, η κατανομή του υποδόριου λίπους, η συμπεριφορά του συνδετικού ιστού και η προδιάθεση του λεμφικού και του κυκλοφορικού συστήματος. Τα παραπανήσια κιλά, οι συχνές αυξομειώσεις του βάρους (φαινόμενο γιο-γιο), η κακή διατροφή, το άγχος, το κάπνισμα και η έλλειψη σωματικής δραστηριότητας δεν αποτελούν παράγοντες που ευθύνονται για την εμφάνιση της κυτταρίτιδας, μπορούν όμως να δράσουν επιβαρυντικά στην εικόνα της.

Τελικά είναι θέμα DNA..

Φαίνεται λοιπόν πως τα γονίδιά μας είναι που παίρνουν το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για την εμφάνιση του καλοκαιρινού «εχθρού». Και μάλιστα, οι ειδικοί συμφωνούν ότι δεν υπάρχουν μεμονωμένες συνήθειες (διατροφικές ή όχι) οι οποίες μπορούν να προκαλέσουν την εμφάνιση της κυτταρίτιδας, ενώ δεν υπάρχει κανένα επιστημονικό στοιχείο που να τη συνδέει με την κατανάλωση συγκεκριμένων τροφίμων όπως για παράδειγμα η ζάχαρη, τα γλυκά, τα αναψυκτικά, ή ο καφές που έχουν κατηγορηθεί κατά καιρούς.

Και μπορεί να μην υπάρχει καμία συνταγή που θα σας απαλλάξει εντελώς από το πρόβλημα, όμως υπάρχει τρόπος να παρέμβετε, προκειμένου να βελτιώσετε αισθητά τα εξωτερικά «σημάδια» της κυτταρίτιδας και να βελτιώσετε την εικόνα του δέρματός σας. Τι να κάνετε;

• Αυξήστε τη σωματική σας δραστηριότητα. Βρείτε κάποια δραστηριότητα που σας ευχαριστεί όπως το γυμναστήριο, το κολύμπι, ή ο χορός και εντάξτε τη στην καθημερινότητά σας.

• Στοχεύστε στη διατήρηση ενός φυσιολογικού βάρους και αποφύγετε τα διαρκή σκαμπανεβάσματα της ζυγαριάς.

• Φροντίστε για τη σωστή σας ενυδάτωση και στοχεύστε στην κατανάλωση τουλάχιστον 2 λίτρων υγρών την ημέρα από όλες τις πηγές.

• Αλατίστε με μέτρο και αποφύγετε τα παστά, τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα και τα αλλαντικά που έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε νάτριο.

• Πείτε ναι στα φρούτα, τα λαχανικά και τους χυμούς τους προκειμένου να προσλαμβάνετε απαραίτητα αντιοξειδωτικά συστατικά.

• Προσθέστε φυτικές ίνες στη διατροφή σας επιλέγοντας τρόφιμα και δημητριακά ολικής αλέσεως και αυξάνοντας την κατανάλωση οσπρίων στο εβδομαδιαίο σας μενού.

• Μειώστε την πρόσληψη λιπαρών και ιδιαίτερα των κορεσμένων.

• Πείτε «αντίο» στο άγχος, το κάπνισμα και την υπερκατανάλωση αλκοόλ.

Συγγραφείς: Τζόβα Ελίζα
Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Έτοιμος για παραλία! Πρωινό έφαγες;
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Όλα για τη γλυκιά γεύση και πώς θα την εντάξουμε στη διατροφή μας
    arrowΤο πιάτο μας
  • Γιατί το πρωινό είναι τόσο απαραίτητο για τα παιδιά;
    arrowΠΑΙΔΙ
  • Αδυνάτισμα "χωρίς δίαιτα"
    arrowΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ
  • Το ψήσιμο κρέατος μολύνει την ατμόσφαιρα όσο τα αυτοκίνητα
    arrowΤο πιάτο μας
next