Σάββατο, 26 Σεπτεμβρίου 2020

Αδυνάτισμα: Μία "εξίσωση" για... προχωρημένους!

Μεγέθυνση κειμένου
Αδυνάτισμα: Μία "εξίσωση" για... προχωρημένους!

 Αν η υπόθεση των κιλών ήταν τόσο εύκολη, τότε ο δείκτης της ζυγαριάς μας θα κατέβαινε με μία απλή «εντολή» του μυαλού! Όμως, σήμερα ξέρουμε ότι, η παχυσαρκία, που προκαλείται όταν οι θερμίδες που προσλαμβάνουμε είναι περισσότερες από αυτές που καταναλώνουμε, είναι μία «νόσος», που οφείλεται σε ένα συνδυασμό ποικίλων παραγόντων. Τέτοιοι παράγοντες είναι η κουλτούρα, οι συνήθειές μας, το περιβάλλον, η κληρονομικότητα κλπ. Από αυτούς, οι πιο κρίσιμοι είναι η υπερβολική κατανάλωση φαγητού και η απουσία σωματικής δραστηριότητας.

Ένα σουβλάκι για το... δρόμο!

Γιατί, αυτό που μας παχαίνει δεν είναι, από μόνο του, το αγαπημένο μας φαγητό, γλυκό ή αναψυκτικό, αλλά ο τρόπος με τον οποίο το καταναλώνουμε. Δεν υπάρχουν, δηλαδή, «κακά» και «καλά» τρόφιμα, αλλά καλές και κακές συνήθειες. Αν ακολουθούμε ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο, χωρίς καμία στέρηση, αλλά με μέτρο στις ποσότητες και συχνή, ήπια σωματική άσκηση, τότε δεν θα έχουμε κανένα λόγο να φοβόμαστε τη ζυγαριά. Αντί να κατηγορούμε λοιπόν το σουβλάκι και το αγαπημένο μας αναψυκτικό, ας τα βάλουμε καλύτερα με τον... καναπέ μας!

Better fit and fat!

«Καλύτερα να είμαστε παχουλοί, αλλά σε φόρμα, παρά αδύνατοι και τεμπέληδες!». Αυτό ακριβώς επισημαίνει και ο Dr Steven Blair, καθηγητής στο τμήμα Exercise Science & Epidemiology/Biostatistics του Πανεπιστημίου της Νότιας Καρολίνας και επιστημονικός υπεύθυνος των επίσημων οδηγιών της αμερικανικής κυβέρνησης για τη φυσική δραστηριότητα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ερευνών του, το να είμαστε σε φόρμα είναι πιο σημαντικό για την υγεία μας από το αν έχουμε παραπανίσια κιλά.. Η καλή φυσική κατάσταση μειώνει σημαντικά τους κινδύνους που εγκυμονεί η παχυσαρκία για την υγεία. Τονίζει, μάλιστα, ότι, όποιος μπορεί να περπατά έντονα για μισή ώρα, είναι πιο υγιής από τους συνομηλίκους του που δεν μπορούν να κάνουν το ίδιο! Και, ως φυσική δραστηριότητα, ορίζει την ήπια άσκηση, μισή ώρα την ημέρα, πέντε φορές την εβδομάδα. Δεν χρειάζεται, δηλαδή, να εξοντώνεστε στα γυμναστήρια! Αν δεν έχετε σκύλο, κάντε... σαν να έχετε και συνηθίστε να τον «περπατάτε» καθημερινά, ώστε να μπορείτε μετά να απολαύσετε χωρίς ενοχές το αγαπημένο σας γλυκό ή αναψυκτικό! Παράλληλα, εκπαιδεύστε στις ίδιες συνήθειες –μέτρο στη διατροφή και άσκηση- και τα παιδιά σας, ώστε να έχουν από νωρίς το επιθυμητό βάρος. Τα παχύσαρκα παιδιά έχουν πολλές πιθανότητες να γίνουν παχύσαρκοι ενήλικες...

Αυτό, το ξέρετε;

• Ως παχυσαρκία ορίζεται η αύξηση του σωματικού λίπους σε ποσοστά άνω του φυσιολογικού, σε βαθμό τέτοιο που επηρεάζεται αρνητικά η υγεία και ευεξία του ανθρώπου. (WHO, 1998) (National Institutes of Health 1998).

• Παγκοσμίως υπάρχουν περισσότεροι από 1,5 δισεκατομμύριο υπέρβαροι ενήλικες. Τουλάχιστον, 200 εκατομμύρια άνδρες και 300 εκατομμύρια γυναίκες από αυτούς είναι παχύσαρκοι.

• Το 2010, υπολογίζεται πως περίπου 43 εκατομμύρια παιδιά ηλικίας άνω των 5 ετών είναι υπέρβαρα.

• Η παχυσαρκία αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου για εμφάνιση χρόνιων νοσημάτων, όπως ο Σακχαρώδης Διαβήτης Τύπου 2 (ΣΔ2), οι καρδιαγγειακές ασθένειες, η υπέρταση, το έμφραγμα και συγκεκριμένοι τύποι καρκίνου.

(Πηγή: Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας - WHO)

Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Ενσυνείδητη διατροφή: ήρθε η ώρα να ακούσεις το σώμα σου!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Ελληνικός καφές: πάντα στην καρδιά μας! Και tips για να τον απολαύσετε
    arrowΤο πιάτο μας
  • Σεπτέμβριος:ισορροπημένες διατροφικές συνήθειες για δυναμική επιστροφή στο θρανίο αλλά και στο γραφείο!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Φθινοπωρινό restart: δώσε στον οργανισμό σου τα απαραίτητα εφόδια!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Πρωινό για παιδιά: συνδυάστε τη γεύση με τη θρεπτική αξία!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
next