Σάββατο, 08 Αυγούστου 2020

Διαιτολόγος Vs «οβελία» (Επεισόδιο 1)

Μεγέθυνση κειμένου

Το Αδυνάτισμα
Μην υποτιμάτε τα 2-3 παραπανίσια κιλά που πήρατε τις ημέρες του Πάσχα. Σε 5 χρόνια θα μπορούσατε να έχετε πάρει 10 κιλά μόνο από την πασχαλινή περίοδο, ενώ κατά μέσο όρο, κάθε ενήλικας παίρνει 1 κιλό κάθε έτος. Σύμφωνα με έρευνες κατά την διάρκεια των εορτών το 80% των πολιτών αυξάνει το βάρος του τουλάχιστον κατά 2 κιλά, ενώ μόλις το 20% καταφέρνει να παραμείνει στα ίδια επίπεδα.

Υπάρχουν 2 τρόποι αδυνατίσματος: «Ο σωστός και ο γρήγορος». Ο «σωστός» βασίζεται στο Μοντέλο Αλλαγής της Διατροφικής Συμπεριφοράς, που εφαρμόζεται από επιστήμονες διαιτολόγους, και ο «γρήγορος» σε δίαιτες ελλιπούς επιστημονικής βάσης και αμφιβόλου αποτελεσματικότητας και ασφάλειας.

Η διατροφή πρέπει να είναι προσαρμοσμένη στις ανάγκες σας και να συνοδεύεται από προσπάθεια αλλαγής της διατροφικής σας συμπεριφοράς. Οι περισσότερες έρευνες συμφωνούν πως οι υποθερμιδικές δίαιτες σε συνδυασμό με αλλαγή της συμπεριφοράς, έχουν τα καλύτερα και πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Σε μια έρευνα που διεξήχθη σε δείγμα νεαρών γυναικών στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών, βρέθηκε ότι οι επαναλαμβανόμενες δίαιτες με σκοπό την απώλεια των «αμελητέων» 2-3 κιλών σχετίζεται στατιστικά με αυξημένα ποσοστά σωματικού λίπους, ακόμα και σε γυναίκες με φυσιολογικό βάρος.

Η διατροφή σας πρέπει να είναι ισορροπημένη και εξατομικευμένη, όσον αφορά τις ποσότητες, και να περιλαμβάνει καθημερινά 2 μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων με μειωμένα λιπαρά, φρούτα και λαχανικά. Το κόκκινο κρέας πρέπει να καταναλώνεται 1-2 φορές την εβδομάδα και από1 φορά το κοτόπουλο και το ψάρι.

Το πρόγραμμα
Σημειώνετε καθημερινά τι τρώτε. Με την καταγραφή θα έχετε μια συνολική εικόνα για την ημερήσια κατανάλωση της τροφής σας.

Προγραμματίστε τι θα φάτε την επόμενη μέρα. Με αυτόν τον τρόπο θα αποφύγετε την εύκολη λύση του έτοιμου φαγητού και τις διατροφικές παρασπονδίες.

Ξεκινήστε την ημέρα σας με πρωινό. Αναμφίβολα αποτελεί το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας, καθώς ενεργοποιεί το βασικό μεταβολικό ρυθμό και «τακτοποιεί» κατά ένα τρόπο τα γεύματα της υπόλοιπης ημέρας.

Η Διατροφή
Καθιερώστε το πιάτο φρούτου για τα γεύματά σας. Η μικρότερη μερίδα μετά την υπερκατανάλωση τροφής στη διάρκεια των γιορτών είναι πολύ σημαντικό βήμα για τον αποτελεσματικό έλεγχο του βάρους.

Μην αποκλείετε την κατανάλωση αμυλούχων τροφών (ψωμί, ζυμαρικά, ρύζι, πατάτες), τα οποία φυσικά και μπορούν να συνδυαστούν με κρέας, κοτόπουλο και ψάρι.

Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Ενυδάτωση στην παραλία: τα 3 tips που θα σε σώσουν φέτος το καλοκαίρι!
    arrowΓια κάθε στιγμή
  • Απόλαυσε τις καλοκαιρινές δραστηριότητες με γεμάτες μπαταρίες!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • H ισορροπημένη διατροφή «έρχεται» μαζί σας στις διακοπές
    arrowΓια κάθε στιγμή
  • Τι κρύβεται μέσα σε ένα ποτήρι frappé; ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Καλοκαιρινές εξορμήσεις: ιδέες για θρεπτικά snacks!
    arrowΓια κάθε στιγμή
next