Παρασκευή, 06 Δεκεμβρίου 2019

Γαλακτοκομικά: παχαίνουν ή αδυνατίζουν;

Μεγέθυνση κειμένου
Γαλακτοκομικά: παχαίνουν ή αδυνατίζουν;

Σύμφωνα με νέα επιστημονικά δεδομένα, τα γαλακτοκομικά προϊόντα (γάλα και γιαούρτι) με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά μπορούν να συμβάλλουν και άμεσα στο αδυνάτισμα. Τα πρώτα ερευνητικά δεδομένα προήλθαν από πειραματόζωα πριν από 10 χρόνια περίπου, ενώ τα τελευταία χρόνια έχουν επαληθευτεί και σε ανθρώπους. Η ιδιότητά τους αυτή φαίνεται ότι οφείλεται αφενός στην περιεκτικότητά τους σε ασβέστιο και αφετέρου σε ορισμένες πρωτεΐνες του γάλακτος που δρουν συνεργιστικά.

Το ασβέστιο
Το ασβέστιο που προσλαμβάνουμε με τη διατροφή μας πιστεύεται ότι παίζει ένα ζωτικής σημασίας ρόλο στη ρύθμιση του ενεργειακού μεταβολισμού και κυρίως στο μεταβολισμό των λιπών. Σύμφωνα με αυτές τις έρευνες, οι δίαιτες αδυνατίσματος που είναι πλούσιες σε ασβέστιο φαίνεται πως μάλλον αυξάνουν τη λιπόλυση και συμβάλλουν στη διατήρηση του μεταβολισμού, συντελώντας με αυτό τον τρόπο στην απώλεια του σωματικού βάρους.

Σε μια από τις πρώτες έρευνες που πραγματοποιήθηκε σε ανθρώπους, συγκρίθηκαν δύο ομάδες εθελοντών που ακολουθούσαν δίαιτες αδυνατίσματος ίδιων θερμίδων, με τη διαφορά πως η μία κατανάλωνε 3 μερίδες γαλακτοκομικών (γάλα και γιαούρτι) χαμηλών σε λιπαρά καθημερινά και η άλλη δεν κατανάλωνε καθόλου γαλακτοκομικά. Παρατηρήθηκε ότι η πρώτη ομάδα που ακολουθούσε τη δίαιτα με υψηλή κατανάλωση γαλακτοκομικών έχασε σημαντικά περισσότερο σωματικό βάρος σε σχέση με τη δεύτερη ομάδα.

Οι πρωτεΐνες του γάλακτος
Όταν, ωστόσο, οι ερευνητές προσπάθησαν να αυξήσουν την πρόσληψη ασβεστίου μέσω χορήγησης συμπληρωμάτων δεν παρατηρήθηκε το ανάλογο αποτέλεσμα, δηλαδή δεν υπήρξε ανάλογη απώλεια κιλών όπως με την υψηλή κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων. Κατέληξαν, λοιπόν, στο συμπέρασμα ότι αυτή η ιδιότητα των light γαλακτοκομικών προϊόντων να επιταχύνουν την απώλεια σωματικού βάρους πιθανόν οφείλεται και σε κάποιον άλλο παράγοντα του γάλακτος. Σύμφωνα με τους ίδιους πάντα ερευνητές, αυτοί οι παράγοντες είναι ορισμένα πεπτίδια, δηλαδή πρωτεΐνες του γάλακτος, τα οποία έμμεσα συμβάλλουν στην αύξηση της λιπόλυσης όταν συνεργάζονται με το ασβέστιο.

Αν και ο ακριβής μηχανισμός φαίνεται να είναι πολύπλοκος και απαιτούνται περαιτέρω μελέτες κυρίως σε ανθρώπους για να διευκρινιστεί πλήρως, το σημαντικότερο εύρημα είναι ότι τα γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλή περιεκτικότητα λιπαρών (κυρίως το γάλα και το γιαούρτι) πιθανόν αποτελούν ένα πολύ καλό σύμμαχο στην προσπάθεια απώλειας των περιττών κιλών.

Η κατανάλωση τριών τουλάχιστον μερίδων ημερησίως, λοιπόν, φαίνεται ότι συμβάλλει στην πρόληψη και την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας. Εξάλλου, η πρόσληψη γαλακτοκομικών προϊόντων σε αυτές τις ποσότητες καλύπτει πλήρως τις ανάγκες του οργανισμού σε ασβέστιο, προσφέροντας συνεπώς στον οργανισμό μας διπλό όφελος.

Άλλα άρθρα
nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Η ευεργετική δράση του καφέ απέναντι στη Νόσο Alzheimer: Νέα μελέτη!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Το σωστό πρωινό ξεκινάει από το super market!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Προϊόντα ολικής άλεσης… πόσο εύκολα τα αναγνωρίζουμε;
    arrowΤο πιάτο μας
  • Η διατροφή που νικά τη χοληστερόλη: Ένα πλάνο και πληροφορίες
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Προϊόντα ολικής άλεσης: Ήρθε η ώρα να τα βάλεις στη διατροφή σου!
    arrowΤο πιάτο μας
next