Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου 2019

8 λόγοι για να μην ακολουθήσετε τη δίαιτα Atkins

Μεγέθυνση κειμένου
Συγγραφείς: Ρέππας Κυριάκος
8 λόγοι για να μην ακολουθήσετε τη δίαιτα Atkins

Η δίαιτα Atkins μια «παλιά γνώριμος» στο χώρο του αδυνατίσματος, επέστρεψε τα τελευταία χρόνια δριμύτερη και ανανεωμένη, τόσο πολύ που δεν είναι λίγοι που πιστεύουν πως τελικά το τελειοποιημένο της μοντέλο είναι και ιδανικό. Τι συμβαίνει όμως στην πραγματικότητα;

Η δίαιτα με μια ματιά
Χαρακτηρίζεται από πολύ χαμηλή κατανάλωση υδατανθράκων για τις 2 πρώτες εβδομάδες, περίπου 20 γραμμάρια υδατανθράκων ημερησίως, δηλαδή περίπου 4 φλιτζάνια ωμή σαλάτα καθημερινά.

Περιορίζονται οι υδατάνθρακες (όπως το ψωμί, τα ζυμαρικά, η πατάτα, τα αμυλούχα λαχανικά, το γάλα, τα φρούτα, η ζάχαρη), για τουλάχιστον 2 εβδομάδες.

Επιτρέπονται κυρίως πρωτεϊνούχα και λιπαρά τρόφιμα (κρέας, ψάρι, πουλερικά, αυγό, βούτυρο, τυρί).

Μετά τις 2 πρώτες εβδομάδες, αρχίζουν να επιτρέπονται μόνο φρούτα και κάποια ολικής αλέσεως δημητριακά, τα οποία ανήκουν και στην εταιρεία τους.

Η φυσική δραστηριότητα πλέον είναι μέρος του υγιεινού τρόπου ζωής τον οποίο υποστηρίζει η θεωρία.

Μόλις τα τελευταία χρόνια, άρχισαν να δημοσιεύονται νέες επιστημονικές μελέτες που υποστηρίζουν τα θετικά αποτελέσματα της δίαιτας Atkins στην απώλεια βάρους. Ωστόσο, όπως δείχνουν οι έρευνες μέχρι σήμερα τα αποτελέσματα αυτά διαρκούν λίγο, ενώ οι περισσότεροι επιστημονικοί φορείς στο εξαιρετικό αποθαρρύνουν τη συχνή ή μακροχρόνια χρήση αυτής δίαιτας μιας και:

1. Η μεγάλη κατανάλωση κρέατος σχετίζεται και με μεγάλη πρόσληψη λίπους και μάλιστα κορεσμένου, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η πιθανότητα αυξημένης χοληστερόλης αίματος, ενώ η μακροχρόνια εφαρμογή της δίαιτας αυξάνει τον κίνδυνο καρδιοπάθειας περισσότερο από 50%. Μάλιστα σε πρόσφατη ανακοίνωση του ο Αμερικανικός Σύλλογος Καρδιολόγων αποτρέπει την εφαρμογή τέτοιων διαιτών τονίζοντας την επιβαρυντική δράση στα καρδιαγγειακά νοσήματα.

2. Η αυξημένη πρόσληψη νατρίου σε συνδυασμό με τη μειωμένη πρόσληψη διαιτητικών ινών αυξάνουν την αρτηριακή πίεση.

3. Τροφές όπως το κρέας, τα θαλασσινά, το αυγό είναι πλούσια σε πουρίνες που ως γνωστό μεταβολίζονται σε ουρικό οξύ που δημιουργεί ουρική αρθρίτιδα, ειδικότερα σε άτομα που έχουν μια προδιάθεση.

4. Η αυξημένη πρόσληψη πρωτεϊνών σχετίζεται με μειωμένη απορρόφηση ασβεστίου που μπορεί να οδηγήσει σε οστεοπόρωση.

5. Επιβαρύνεται η λειτουργία νεφρών καθώς η αποβολή του αζώτου (ως προϊόν καταβολισμού των πρωτεϊνών) γίνεται με τη μορφή της ουρίας από τα νεφρά.

6. Ο αποκλεισμός από το διαιτολόγιο τροφών όπως τα όσπρια, δημητριακά ολικής άλεσης, τα φρούτα, το κόκκινο κρασί, ορισμένα λαχανικά αυξάνουν το κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου, καθώς αυτές οι τροφές, πλούσιες σε αντιοξειδωτικά συστατικά (βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, φλαβονοειδή κα) φαίνεται να αποτελούν την κύρια προστατευτική ασπίδα του οργανισμού κατά του καρκίνου.

7. Το μη ισσοροπημένο διαιτολόγιο δημιουργεί γενικότερα ελλείψεις σε θρεπτικά συστατικά.

8. Τέλος, ο περιορισμός στην επιλογή των τροφών αυξάνει το αίσθημα της στέρησης (που ούτως η άλλως υπάρχει σε μια δίαιτα) με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι πιθανότητες εμφάνισης νευρολογικών συμπτωμάτων όπως κατάθλιψη, μελαγχολία, επιθετικότητα κα.

Συγγραφείς: Ρέππας Κυριάκος
Άλλα άρθρα
  • Πόσες φορές έχετε ακούσει ή έχετε μπει στη διαδικασία να ακολουθήσετε δίαιτες που υποτίθεται ότι απομακρύνουν τις ανεπιθύμητες τοξίνες;

nutrimedspecial
Οδηγός ευεξίας
prev
  • Το σωστό πρωινό ξεκινάει από το super market!
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Προϊόντα ολικής άλεσης… πόσο εύκολα τα αναγνωρίζουμε;
    arrowΤο πιάτο μας
  • Η διατροφή που νικά τη χοληστερόλη: Ένα πλάνο και πληροφορίες
    arrowΥΓΕΙΑ & Lifestyle
  • Προϊόντα ολικής άλεσης: Ήρθε η ώρα να τα βάλεις στη διατροφή σου!
    arrowΤο πιάτο μας
  • Στιγμιαίος καφές: Από το καφεόδεντρο, στην κούπα σου!
    arrowΤο πιάτο μας
next